alskalivet

Direktlänk till inlägg 3 februari 2017

Veckan som kort

Av Josefin - 3 februari 2017 17:41

Veckan som gått har varit si så där.

Spelade fotbolls cup före lördag. Laget kom två. Vi vann två av tre matcher. Fick dock ett massivt anfall i omklädningsrummet som krävde att ambulans fick komma och spruta. Så minns inte prisutdelningen och resten av den dagen.

Veckan har rullat på. Har varit en lugn vecka. Eller lugn och lugn är en tolkning fråga.
Satte in p-stav i måndags. Innebandy träning i tisdag. Tog det lugnare än vanligt eftersom jag hade lite feber.

I onsdags så var det pussel och besök hos Epilepsi sköterskan.

Troligtvis har jag någon form av epilepsi med dysfunktionella anfall. Svarar bra på den medicinen jag har och även svarat bra på akutmedicner. Så ska öka dosen försiktigt.

Torsdagen var jag ute på gården och tog det lugnt.

Och dagen har gått i ett. Musik och teater på förmiddagen sen lunch. Packat inför morgondagen då det är innebandy sammandrag i Göteborg. Och efter det som ska jag iväg på scouterna.

Förhoppningsvis så har jag kommit ihåg allt. Om inte så märker jag det imorgon.

Efter packning så blev det lite pyssel.

Filten som brukar vara i väskan målade jag igen då färgen bleknat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 30 mars 2017 13:47


  innebandy laget jag tillhör har blivit utsedd för årets innebandelag i Väsrtagötalands parasoportförbundet. detta är sjukt kul då vi har riktigt kul ihop.   https://www.facebook.com/1815085098745822/videos/1841888442732154/?hc_ref=PAGES_TIME...

Av Josefin - 21 mars 2017 15:50

  Idag är det internationella down syndrom dagen rocka sockarna. Man ska uppmärksamma att alla är olika och att det är okej. Jag som lever med flera funktionsnedsättningar tycker att alla har rätt leva ett meningsfult liv oersätt diagnos/handikapp...

Jag

Av Josefin - 4 mars 2017 20:52

Är stolt över mig själv. Har klarat mig från anfall i en hel vecka. Har haft några frånvaro attacker där jag bara stelnar till och blir frånvaro i någon minut. Medicinen ger riktigt bra effekt. De massiva anfallen har minskat jag har fått mindre an...

Av Josefin - 27 februari 2017 08:42


I lördags var jag iväg på Skara idrottsgala. Det var en riktigt kul upplevelse. Jag fixade till mig vilket är något jag är ovan att göra. Fixa smink hår hade både klänning och högklackat. Jag tyckte kvällen/natten var bra med god mat och trevligt s...

Av Josefin - 20 februari 2017 21:07

Börjar faktiskt få drömmar om att vilja göra saker igen. Enbart detta är en fantastisk känsla. Det är flera år sedan jag en vågade sätta upp eller ens har någon dröm. Det är otroligt kul att våga släppa lite på alla anfall och vad som kan hända med...

Presentation


Hej! Josefin ( Josse ) heter jag och är en tjej på 20 år. Jag har flera handikapp. i grunden dyslexi, asperger och adhd tre vanliga funktionsnedsättningar, men så har jag dysfunktionella anfall. En sjukdom som är ovanlig och jobbig, sjukdomen gör så att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards