alskalivet

Alla inlägg den 17 juli 2016

Av Josefin - 17 juli 2016 01:01

Har hjälm av en anledning. Hjärnan tål nämligen inte hur mycket som helst.

Jag är inte så gammal, jag är bara 19 år. Men mitt huvud har fått så många smällar, så många hjärnskakningar.

Ja hjälmen är inte snygg på något vis. Jag ser att jämn åriga bara stirrar och blänger. Ikväll fick jag bland annat höra från ett gäng yngre killar som gick förbi mig och ropa KOLLA EN HJÄLMSKALLE. Och så skratta de.

Hjälmen är jag beroende av. I mitt fall kan det vara skillnaden mellan spräckt skalle och lite huvudvärk. Hjälmen ser till så att antalet hjärnskakningar inte ökar och skenar ivägen. Har säkert haft över 20 hjärnskakningar redan i år.

Jag försöker leva ett normalt liv trotts att jag faller ihop medvetslös flera gånger per dygn. Jag lever med smärta, värk och skador konstant. Är aldrig helt hel. Har konstant skador: blåmärken, sår, skap, skrubb, jack, svullnader, strykningar, sprickor, fraktur, hjärnskakningar, ja ni fattar jag lever inte något normalt liv. Men jag klagar sällan, visar sällan smärta eller klaga mer än nödvändigt. Just nu så är jag mörbultad, uppskrapad, fraktur på revbenen, troligtvis en lättare hjärnskakning, så japp förhoppningsvis så får jag några timmar sömn trots allt.

Presentation


Hej! Josefin ( Josse ) heter jag och är en tjej på 20 år. Jag har flera handikapp. i grunden dyslexi, asperger och adhd tre vanliga funktionsnedsättningar, men så har jag dysfunktionella anfall. En sjukdom som är ovanlig och jobbig, sjukdomen gör så att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards