alskalivet

Alla inlägg den 5 december 2016

Av Josefin - 5 december 2016 23:53

Idag har det hänt en hel del grejer som skrämt mig riktigt mycket. Kommer inte gå un på ditallger men det är en annan person som bertätt sig jävligt dumt mot mig.

och gjort mig otroligt rädd.

Känner mig otroligt liten och försvarlös. Men vet och märkt att det finns människor runtomkring mig som stöttar och hjälper.

Hoppas alla får sova gott. Kommer nog sova otroligt oroligt så änglarna får vaka lite extra över mig inatt.

Av Josefin - 5 december 2016 00:19

Vet inte riktigt hur eller vad som händer i huvudet på mig just nu. Fast en sak är säkert gladare och lyckan lyser mer än på mycket länge.

Får otroligt mycket stöd för att bygga upp självkänsla och självförtroende. Och även våga utvecklas som människa.

För 1-2 år sen hade jag aldrig vågat stå bredvid en häst. Idag stog jag och bara krama denna vackra häst och fick känna lugnet den gav.

Trodde aldrig att jag skulle våga hålla på med kor. De är så stora. Kor skrämde mig. Men nu vågar jag det utan att vara rädd. Respekt har jag för både hästen och korna de är ju stora djur.
Men nu är det rofyllt att vara ute ladan bland kossorna och kalvarna.

Nappflaska kalvar kväver tålamod. Denna lilla tjejen testade mig idag. Men jag vann. Efter mycket trotts tyckande och så fich hon i sig allt.

Har en liten tjur kalv som busar med mig. Detta har han gjort nu i tre dagarbi rad. Riktigt kul att märka att de känner igen mig tror jag och hoppas det.

Detta har jag lärt mig. Man ska ÄLSKA SIG SJÄLV och ATT VI ÄR UNDERBAR SOM VI ÄR och ATT JAG DUGER SOM JAG ÄR.

Presentation


Hej! Josefin ( Josse ) heter jag och är en tjej på 20 år. Jag har flera handikapp. i grunden dyslexi, asperger och adhd tre vanliga funktionsnedsättningar, men så har jag dysfunktionella anfall. En sjukdom som är ovanlig och jobbig, sjukdomen gör så att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards