alskalivet

Alla inlägg den 9 december 2016

Av Josefin - 9 december 2016 22:54

Dagen i helhet har varit lång. Sahlgrenska, besökte hvb hemmet jag bodde på, skridskor, fixa hemma inför morgondagen.
På Sahlgrenska valde läkaren att öka min medicin eftersom jag har svarat så på den så bra.
Trots tidig morgon valde jag att testa att sminka mig och jag hade det på mig hela dan.

Kul var det att hälsa på boendet där jag endå var på i 8 månader. De var riktigt kul att visa vilka framsteg jag gör. Det är lätt att missa sina framsteg imellanåt.

Skridsko åkning var inget jag trodde för några veckor sen att jag skulle kunna och våga göra. Och så idag stod jag på isen.

Är riktigt nöjd med att jag vågade trots jag vet om riskerna. Att våga leva och få lite mer livsglädje. Då jag gillar fart och att röra mig. Lite krångel med mitt dåliga knä och ett litet anfall. Men annars gick det otroligt bra.

Trodde inte att jag skulle kunna klara av så mycket som jag gjort det senaste tiden. Och hjärnan går för fullt och är igång hela tiden. Just nu håller min självkänsla och självförtroende på att växa. Och jag blivit mer lugn mer i mig själv och litat på att jag klarar av saker. Jag har precis påbörjat detta med em god vän till mig. Han lär och uppmuntra den positiva förvandlingen.

Av Josefin - 9 december 2016 12:57

Varit på Sahlgrenska idag på Neurologien. Eftersom medicinen ger effekt så väljer de att ha kvar den fast de ökar dosen. Annas vara vänta och se vad som händer med medicinen.

Trots tidig morgon så fick jag för mig att sminka mig lite. Iventuellt blir det lite skridsko åkning senare.

Presentation


Hej! Josefin ( Josse ) heter jag och är en tjej på 20 år. Jag har flera handikapp. i grunden dyslexi, asperger och adhd tre vanliga funktionsnedsättningar, men så har jag dysfunktionella anfall. En sjukdom som är ovanlig och jobbig, sjukdomen gör så att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards