alskalivet

Alla inlägg den 5 oktober 2016

Av Josefin - 5 oktober 2016 23:30

Har hunnit med mycket idag.
Började med att träna knät. Jag är nöjd trots att knät är irriterat och rött. Lite över belastat efter helgens scout äventyr. Jag är nöjd så länge det inte viker sig. Det blev även sjukgymnastik av axeln och nyckelbenet. Ont som bara den gjorde det.

Sedan var det dax för daglig verksamhet pyssel på schemat idag. Blommor och drömfångare. LLS sjuksköterskan var där och vi gick igenom medicin då jag har fått börjat med epilepsi mediciner. Hoppas verkligen att de hjälper. Eftersom jag har en läkemedels allergi så behöver jag lite extra övervakning så att jag inte blir dålig av medicinen.

Vid 15 tiden så var det sjukgymnasten igen. Denna gång var det töjning av muskelaturen. Jag vet att kroppen tar extremt mycket stryk av anfallen.
Den nya hjälmen kom även idag så det blir att göra den personlig. Lite fjärilar och med självlysande tejp.

På kvällen så var det scouter. Dagens tema var fördomar. Vi äldre diskuterade en del.

Med olika information så var vi tvungen att välja en person som vi inte kunde rädda. Kändes konstigt att prata om personer med knapphändig information och veta att man inte kan rädda alla.

Fick även ett anfall med kramper på kvällen. Ska sova nu. Är lagom trött i hela kroppen.

Presentation


Hej! Josefin ( Josse ) heter jag och är en tjej på 20 år. Jag har flera handikapp. i grunden dyslexi, asperger och adhd tre vanliga funktionsnedsättningar, men så har jag dysfunktionella anfall. En sjukdom som är ovanlig och jobbig, sjukdomen gör så att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards