alskalivet

Alla inlägg den 8 oktober 2016

Av Josefin - 8 oktober 2016 21:24

Får får höra att jag måste börga leva. Men när jag vill utforska värden på det sett jag är van vid så får jag bara skäll. För då skadar jag mig bara och de tror att jag gillar det. Men nej jag avskyr att skada mig.

 

Jag är van att utforska livet genom att göra saker. Och lär mig inte av mina misstag och det händer att jag gör om samma misstag flera gånger om. För för mig så koplar det inte hela vägen. Konsekvenstänkande funkar inte riktigt hos mig. Jag kan sitta och prata om vilka risker vissa saker har men. När det kommer till praktiken så försvinner allt och jag bara glömmer av det. Det är inget jag styr över och hänger ihop med min asperger och ADHD. Trors det så får jag skäll för att inte tänker mig för. För de förstår inte riktigt hur jag ser på omvärlden de vill inte förstå.

 

Jag är van att livet är ett äventyr som ska utforskas. Och den synet på livet gillar jag. Jag får hela tiden testa mig själv och vill hela tiden utvecklas.

 

Jag har gjort saker som många andra inte hade gjort. Och jag gillar en hel del saket som skulle få en hel del att efer flera gånger om. Jag vill fortsätta utorska min omgivning på det sätt som jag är är gillar och är van vid. Just nu så är det rättså jobbigt efter som det är mycket som händer på många plan.

 

Jag har fortarande drömmar. Och jag vill inte ge upp dem. Och jag vill verkligen inte ge upp drömmar för så länge man fortfarande har hopp.

 

Jag älskar livet. Och att utforska världen med allt det innerbär. Fast just nu så är det lite jobbigare än vad jag är van vid. Jag slår mig mer än jag brukar. Jag vill bara utforska världen. Jag är medveten om anfallen fast detta vill jag utforska. Jad vill leva ett liv med äventyr som livet innerbär.


Alla bilder är på mig men de är gamla bilder.

Av Josefin - 8 oktober 2016 08:45

Har haft ett par tuffa dagar. Blir helt utmattad efter anfallen och allmänt trött. Men var och shoppade igår. Nya jeans och skor blev det bland annat.

Denna solnedgång tog jag igår

Dagen började med teater vilket var trevligt. Strax efter fick jag ett anfall fy å blä. Hemma sedan tog jag det lugnt fram till sjukgymnasten kom vid 16 tiden. Fortsatte med träning av knä och arm/axeln. Sedan var det dax för fredags mys vilket var trevligt. Men vid 20 tiden så snurrade det till och jag ramlade om kull. Tappade helt balansen.

Detta är något nytt så är lite skraj men okej. Detta hände två gånger till efter det.

Detta skrämmer mig. Jag känner inte igen mig. Och är rädd att det ska vara den nya medicinen som spökar. Balansen spökar så att jag ramladeom kull. Eller vi vet inte om det är medicinen eller inte. Kan även vara blodvärdet som krånglar igen. Kan ju även vara så att blodvärdet är lågt igen.

Presentation


Hej! Josefin ( Josse ) heter jag och är en tjej på 20 år. Jag har flera handikapp. i grunden dyslexi, asperger och adhd tre vanliga funktionsnedsättningar, men så har jag dysfunktionella anfall. En sjukdom som är ovanlig och jobbig, sjukdomen gör så att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards