alskalivet

Alla inlägg den 12 november 2016

Av Josefin - 12 november 2016 23:42

Var iväg och spelade innebandy i Göteborg idag. Vi förlorade första med 10-0 och andra med 2-0. Men vi är inte vana med de tempot som det är i division 2 och vi hade bara tre avbytare.

Har spelat fyra matcher denna serien och tre av dessa har jag blivit tacklad över sajen. Förstår inte varför just jag?

Har fått smeknamnet Getingen eller dyrasellkarninen. Liten jävig som är överallt och ingenstans.



Men efter först tacklingen över sajen så fick tränaren hjälpa mig till avbytare bänken. Till och med sajen välte. Det var höger knä som tog stryk av fallet. De knä som jag skadade i våras (Mars). Efter kylt och vilat knät så var jag inne på plan ingen. Halltandes och ont med det gick. Är en då nöjd över min insatts.

Klarade både matcherna utan anfall. På väg hem så åt vi. Beställde en hamburgare och när jag fick den så hade de glömmt köttet. Rätt kul var att tränarna retades med mig om att jag bara skulle äta upp för sen var det typ okej att få ett anfall. Vilket inte var fallet klarade både äta klart och komma ut i minibussen. Satt fram och diskutera med tränaren på väg hem fick dock ett anfall i bussen. Han tog jätte bra hand om mig och var riktigt lugn och så.
Han har varit riktigt hjälpsam och omtänksam idag. Har aldrig tänkt på det innan så mycket. Han hjälpte mig linda och tejpa knät innan matcherna. Stötta mig av plan när jag flög av plan. Och väl av plan så kylde han knät och sträckte ut de fast de gjorde ont. Frågade sedan hur det gick med mig och om jag orkade och klarade av att fortsätta spela. Sen när jag fick anfallet var han lugn och lugnade ner mig. Pratade lugnade med mig. Han frågade sedan upprepade gånger hår det gick med mig och om jag mådde bra.
Och lite komiskt är att för ett år sen på min allra första träning på innebandyn. Så råkade jag fälla honom med klubben så han ramlade handlöst framåt.

Av Josefin - 12 november 2016 01:16

Mysigt på powerstation ikväll. Blev en del biljard av olika varianter.

Dom kyrkan ljus fint när jag gick hem.

Borde sova nu men är inte trött. Ska upp om typ sex timmar (ca 7.00) För jag ska på sammandrag i Göteborg imorgon/idag. Ser sjukt mycket ifram i mot de.

Hoppas alla får en bra natt.

Presentation


Hej! Josefin ( Josse ) heter jag och är en tjej på 20 år. Jag har flera handikapp. i grunden dyslexi, asperger och adhd tre vanliga funktionsnedsättningar, men så har jag dysfunktionella anfall. En sjukdom som är ovanlig och jobbig, sjukdomen gör så att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards