alskalivet

Alla inlägg den 30 november 2016

Av Josefin - 30 november 2016 23:11

Varit iväg på scouter nu ikväll. Ljus gytning stod på schemat.

Riktigt taggad scout ledare.

Missa doch större delen av scoutmötet. Fick ett långt anfall så missade. Men efter åt fanns det massa jobb för oss ledare att fortsätta med att göra klart alla ljus.

Riktigt mysigt var det att umgås bara vi i ledar kåren tyckte jag. Det blir sällan man hinner det. Men två timmar blev det typ extra med ljusen innan jag var hemma. Väl hemma så skulle tvätten hämtas, medicin tas och närings dryck tas.

Så sliten men jätte nöjd tjej som ligger nerbäddad nu.

Stämmer rätt bra eller vad säger alla ledar kollegor där ute i landet?

Av Josefin - 30 november 2016 22:28


 

Av Josefin - 30 november 2016 16:53

Man säger att man lär sig av sina misstag.
Att barn lär sig vad som är farligt och vad som händer när mar olika saker. Men vissa med diagnoser liksom jag lär mig inte alltid lär sig av sina misstag. Sån är jag nyfiken och tästar mig hjärna mig fram om jag vågar. Idag har jag funderat och tänkt mycket på mina handikapp. Det är inte alltid så lätt att själv att se och komma ihåg vilka brister man har. Och som hos mig jag kan göra om samma misstag flera gånger om innan jag förstår.

Jag valde rubriken efter som jag just nu undrar på varför min hjärna inte funkar som en normal gör. Eller vart tog de där cellerna som gör att barn lär sig att bara göra vissa saker en gång och inte flera. Varför var jag just tvungen att förlora den förmågan. Men men nu är det som det är det kommer en video där jag trots redan timman innan testat äta en hel chili habanero. Så gör jag om det.

Presentation


Hej! Josefin ( Josse ) heter jag och är en tjej på 20 år. Jag har flera handikapp. i grunden dyslexi, asperger och adhd tre vanliga funktionsnedsättningar, men så har jag dysfunktionella anfall. En sjukdom som är ovanlig och jobbig, sjukdomen gör så att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards