alskalivet

Alla inlägg under november 2016

Av Josefin - 9 november 2016 22:23

Vad är det som gör att vissa orkar motgång på motgång. Otroligt nog så fortsatter jag bara. Ibland med lite mindre ork och energi men med ett leende på läpparna.  Men vad är det som gör så att vissa orkar.

Just nu har jag låttare hjärnskakning och ny spricka i revbenet sedan måndags kväll. Trots det har jag ork att hålla igång. Eller rättare sagt oförändrat, är fortfarande lite utmattad efter ska'ut. Jag orkar vardagen fast hjärnskakningen gör så jag spyr. Så äter rätt så lite, men jag är nöjd så länge jag får behålla medicinen just nu. Vilket inte är självklart, men utan medicinen för värras anfallen vilken är sjukt jobbigt.


En låt som ger styrka.

Funder just nu mycket på hur kroppen är en konstig sak. Hjärnskakning, frakturer. sprickor, blåmärken, sår och blädning är saker som kan hända i samband med anfallen, det är saker som har hänt och troligtvis så händer igen. Men hur kan de komma sig att man ibland kan falla ner från en stentrappa utan en skråma. Medans andra gånger så räcker det att jag står upp för att slå meg fördörvad. Konstigt nog så har jag vant mig vid att vara blåslagen. Varje kväll har jag som vana att kolla över mig själv för att se om några nya skador har tillkommit (pga hög smärttröskel och annan smärtupplevelst så märker jag inte av sår och blåmärken). Det är ofta som jag undrar hur mycket orkar ientligen min kropp. Allt har ju sin gräns och kroppen klarar inte hur mycket som helst. Hoppas jag får behålla medicinen i morgon ska försöka sova lite nu.

Av Josefin - 7 november 2016 15:39

Kom hem från Ska'ut igår. Är helt utmattad. Men jätte nöjd med utbildningen.

Jag har haft det otroligt bra i min patrull. Man hör när vi var på plats eftersom vi lät mest och högst.

Mycket skratt har vi haft. Hel del flams och trams också. Sjungit en hel del ihop.

En massa roliga pass har vi haft. En del långa diskussioner. En del seriösa och en del mindre och en massa oseriösa.

Så var Ska'ut Gul slut. Och Blå del ska planeras. Kursen har gått över förväntan. Har lärt mig extremt mycket.

Av Josefin - 3 november 2016 23:05

Har hållit igång hela jävla dagen. På scoutledar utbildningen är stämningen på topp.

Här är patrull Klockarö mysiga kryp in. Riktigt trevligt har vi. Väckning i morses var ja finner inga ord. Men låten thé eys of the tiger eller vad den nu heter har gått i huvudet idag. För ett gäng handleder kom inskuttande och spelade den på väckningen.

Haft riktigt roliga pass under dagen så som LEDARSKAP, MÄNNISKOSYN, TEATER, BARNS UTVECKLING, UTE OCH LEK.

Denna bilden var med i Barns utveckling. Och stämmer faktiskt rätt så bra.

Patrullen jag tillhör har på utbildningen. Är så omtänksamma och måna om varandra. De är hjälper till med vissa saker och bryr sig. DE ÄR ÄNGLAR UTAN VINGAR. DE HJÄLPER EN NÄR ENS EGNA VINGAR VIKER OCH EN FALLER.

Av Josefin - 2 november 2016 23:58

Är på ska'ut nu igen. Vi har varit här på kursen i ca 5 timmar. Och stämningen är på topp.

Just nu ligger vi ner breddade och skattar och pratar. Jag trivs sjukt bra i min patrull.

Just nu är jag jätte trött men så nöjd. Fast jag är öm i kroppen på grund av kryckor och skador och så.

Av Josefin - 2 november 2016 09:45

Denna video förklarar jättebra hur det kan kännas när man har ADHD. Jag känner igen mig extremt mycket.



Presentation


Hej! Josefin ( Josse ) heter jag och är en tjej på 20 år. Jag har flera handikapp. i grunden dyslexi, asperger och adhd tre vanliga funktionsnedsättningar, men så har jag dysfunktionella anfall. En sjukdom som är ovanlig och jobbig, sjukdomen gör så att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards