alskalivet

Alla inlägg den 4 augusti 2016

Av Josefin - 4 augusti 2016 15:44

Jag är till det yttre som vilken annan 19 årig tjej. Men jag har flera olika osynliga handikapp. Ja mina anfall syns när jag får dem men i mellan anfallen sys de inte.
Jag har också Asperger och ADHD detta innerdär för mig att min hjärna inte arbetar på samma sätt som andra. Nej det märks sällan på mig att jag har dessa handikapp men jag sliter och måste tänka extremt mycket för att fungera normalt eller rättare sagt så normalt det bara kan vara. Det är inte så lätt att vara tvungen tvinga tillbaka virvelvindarna i mig som bara vill ut och rastlösheten och duracell som jag måste tygla för att passa in. Jag kan få en sån kick av överskott energi så Att jag börjar klättra på väggaran. Att inte förstå enkla beskrivningar för att min hjärna tar det BOKSTAVLIGEN och ibland inser jag att jag måste tänka om men ibland så går det inte för jag inser men hjärna vill inte hjälpa till. Jag har inte så bra konsekvens tänkande. Vilket kan ställa till det tack vare anfallen. Minnet är också en svårighet för mig. Jag har svårt att memorera och komma ihåg saker. Speciellt när jag ska läsa. Jag kan läsa samma sida flera gånger men kommer fortfarande inte ihåg vad som var viktigt. Att koncetera sig är också svårt då jag tar in allt omkring mig jag kan inte sortera bort onödig i tryck.

Trots detta så anpassar jag mig hela tiden för att fungera någorlunda normalt. Och det är något jag är van vid. Jag kommer alltid att onormal men det är inget hinder utan en superkraft som min omgivning kan uppskatta som hinder.

Presentation


Hej! Josefin ( Josse ) heter jag och är en tjej på 20 år. Jag har flera handikapp. i grunden dyslexi, asperger och adhd tre vanliga funktionsnedsättningar, men så har jag dysfunktionella anfall. En sjukdom som är ovanlig och jobbig, sjukdomen gör så att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards