alskalivet

Alla inlägg den 22 augusti 2016

Av Josefin - 22 augusti 2016 21:00

Mår efter omständigheterna okej.
Igår fick jag ett helvetes anfall. Då jag blev medvetslös i 1 timme och 45 minuter ungefär. Och undrar den tiden så hade jag över 50 kramper och flertalet andnings uppehåll och andades även oregelbundet. Personalen blev osäkra och ville att kommun sjuksköterska skulle komma och ta en titt. Sjuksköterskan tyckte inte att läget var hållbart så hon till kallar förstärkning. Vilket är ambulans. Vaknade till och känner hur huvudet hade åkt på lite stryk. Blev inskickad för kontroll om blev hem skicka snabbt igen.

Fick även höra av den ena ambulans killen att jag var en ömtålig liten tjej. En porslin docka.

Ja jag är stark men jag är människa också. Jag orkar inte hur mycket som helst. Just nu så känner jag att jag måste hålla ihop mig själv så att jag inte går i bitar.

Även jag tröttnar på att inte kunna göra något åt situation. Och desto viktigare att min omgivning kan fråga och vågar prata om det som händer.

Det är helt okej att bli rädd. Det är okej att du i min omgivning blir skrämd och skärrad. Min tillvaro är inte normal. Det är också okej att jag visar känslor och gråter.

Jag vill fortsätta att leva inte bara överleva.

Jag klättra i min tillvaro. Jag siktar högt för att nå ännu högre.

Och ännu högre.

Av Josefin - 22 augusti 2016 02:29

Hej ursäkt om stavningen är och om grammatiken är fel mitt huvud mår piss.
Japp mitt huvud gör ont igen. Mår lagom lite illa. Snurrig och yr. Fy o bläääää.
Skallen fick en lite smäll igår lördags och idag ( söndag ) så får jag et mega anfall. Var medvetslös i ca 1timme och 45 minuter och hade ca 50 kramp attacker. Under tiden Jag var medvetslös så var andningenoregelbunden med andningspaus uppehåll. Måste vils nu så hjärnan får läka.

Presentation


Hej! Josefin ( Josse ) heter jag och är en tjej på 20 år. Jag har flera handikapp. i grunden dyslexi, asperger och adhd tre vanliga funktionsnedsättningar, men så har jag dysfunktionella anfall. En sjukdom som är ovanlig och jobbig, sjukdomen gör så att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards