alskalivet

Alla inlägg den 27 augusti 2016

Av Josefin - 27 augusti 2016 18:13

Det är lite svår att förklara och prata om för jag förstår knappt själv vad som har hänt.

Men den känslan av att vakna upp på intersiven. Det var skrämmande att inte veta hur länge jag varit borta. Ont i halsen efter slangen hade jag. Hålla de som sagt på intersiven där de hade försökt att väcka mig ur narkosen men fick ett ordentligt krampanfall så sövdes omgående ingen. Kom till Sahlgrenska ca kl22 på onsdag på torsdag vid 10.30 började jag att vakna till liv. Ont i huvudet men annars oskadd typ. Låg på intersiven i ca 3,5 timmar i vaket tillstånd.
Sedan hamnade jag på KAVA (kirurgisk akut vård avdelning). Väl där hände det inte så mycket. Blev ombedd att hålla mig i sängen. Mamma var dr en sväng och fick se att jag levde.
Väl när jag fick mina anfall så fick jag höra att jag var jobbig och besvärlig. Detta är jätte jobbigt att höra eftersom jag inte kan göra något åt anfallen utan det är min vardag. På fredagen så gjorde de en ny röntgen på handen. Den blev lite irriterad effekter ett anfall. Fick åstminstånde komma hem i fredags vid 14. Väl hemma var personalen glada att se mig och att se att jag inte var allt för tilltufsad. LLS sjuksköterska var också glad över att det en då gick så bra som det faktiskt gjorde.

De i min omgivning (min familj, LLS sköterskan, personalen, och även jag) vet att jag kan slå mig allvarligt så det var bara en tid fråga innan de ringde och berätta att jag var ner sövd.

Fick höra från över läkaren på intersiven att jag hade tur som överlevde och var så oskadd.

Även sjuksköterskorna på intersiven och KAVA så att jag har ängla vakt som lever efter det fallet.

Efter omständigheterna mår jag helt okej. Ont i huvudet men inte konstigt. Yr vid lättare ansträngning. Så för mig blir det lugnt ett bra tag.

Av Josefin - 27 augusti 2016 10:45

I onsdags kväll så fick jag för mig att dra ut med långborden. Fick upp farten och flög tram på brädan.
Men då fick jag ett anfall. Mitt minne slutar när jag står på brädan.
Det som hände sen har jag fått berättat för mig. Iallafall så blir jag hittade och ambulans blev till kallad och SOS skickade även en helikopter. När ambulansen kom så fick de in mig i bilen för att vänta på helikoptern. Sen vet jag bara att när helikoptern kom så intuberade (sövde ner mig) de mig. Med tanke på det trauma man kan tänka sig min kropp fick i fallet så flögs jag ner till Sahlgrenska. Där hamna jag på CIVA (central intensiv vård avdelning) och man gjorde en hel kropps undersökning och undersöka huvudet å hjärnan noga. Hade himla tur och klara mig med en hjärnskakning. Var inlagd i ca 2 dygn 12timmar på iva.

Skriver om det mer sen när jag orkar

Presentation


Hej! Josefin ( Josse ) heter jag och är en tjej på 20 år. Jag har flera handikapp. i grunden dyslexi, asperger och adhd tre vanliga funktionsnedsättningar, men så har jag dysfunktionella anfall. En sjukdom som är ovanlig och jobbig, sjukdomen gör så att

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards